Nyáron igényeltem egy vasutas hozzátartozóm (apukám) segítségével ingyenjegyet Ausztriába. (tipikus hülye vigyor az arcomon) Azért kellett hogy a vizes bicajtúrára elmehessek vonattal, aki meg rászorul az menjen kisbusszal helyettem. Szeretek vonatozni. Lehet sörözni, van budi, jó kilátás, meg emberek. Nem nehéz rábeszélni.

Ez a jegy augusztus 20-tól érvényes három hónapig, négy tetszőleges napon át utazhatok ingyé. Kettőt ellőttem nyáron. Maradt kettő napom. November 20 közeleg...

Nem régen az elvira oldala úgy jön be, hogy egy Európa-térkép található rajta. Ráklikkelek az országra és a városra, ő megmondja mikor érek oda. Könnyű elcsábulni. Egy hete kitaláltam hogy irány SALZBURG!!! Miért? Miért, ne?

Szépen megterveztem az utat, és ma reggel fél hatkor kis futás után a 7-es buszon már nem volt megállás a Keletiig. Dacia nemzetközi gyors, hatkor indult, Hegyeshalomig csak foszlányok a fejben. A határon túl már észnél voltam. Hehánál 10 perc késés, Wien Penzingnél 18-20. Ajjaj. B terv? (szépen megterveztem az utat: Bécs volt a B terv, mert egy román szerelvény esetében a bizalom a pontosság iránt nehezen megelőlegezhető)

Westbahnhof: előrementem a szerelvényben, és mint az atléta a rajtpisztolyra ugrottam le. Megint futás, megvan! Egy percen múlt gonosz Dacia...Irány Salzburg!

Útközben: Duna, Ybbs, Enns, Welsben egy rolás MÁV-Taurus (amikor dolgoztam integettem neki sokszor), Rotax-gyár (ó egy Tuareg 350...), alacsony felhők, bazi nagy köd, eltűnt a köd, hígtrágyás traktoros öntözés, és rányitom egy lányra a budit. Mákja volt, a séróját igazgatta... Jönnek a nagy havas hegyek!!! SALZBURG!

Vonat állj, dél van, és nem harangoznak. Négy óra a világ! Az állomás feltúrva.

Állomás előtt valami energetikai hivatal. Előtte Pelton-kerék! Juhé! Az élet nagy rendező.

Jól megnéztem a térképet annó, tudom mit akarok. Irány a folyó aztán a nap (dél). Főtér. Közben kattog a gép. A 24-es buszra felszálltam és a határnál leszállok. Tényleg! Németországban is voltam ám! Kábé öt percet. A határon folyik a folyó: Saalach, nem összekeverendő a Salzach-hal! Az a belvárosban van. Folyón erőmű! A szakma fontos!  Lekapom minden irányból, no meg a Salzburg táblát egy Borsodis üveggel i nélkül: Borsodsalzburg, (gondosan megterveztem ám mindent) irány a belváros. Trolival megyek vissza a főtérre. Csendes, emissziómentes, kényelmes: lehet az erőmű áramától megy.

Már nincs két óra.

Bolt: helyi lépcsős sör, marék Mozart-golyó, zsömle.

Vízparton fel-és le séta. Kattog a gép. Szép a város a parton. Ahol nincs part ott nem szép. Tényleg. Ahová nem látsz el a partról oda nem érdemes menni, mert ott tök átlagos város. Havas sziklás hegyek a háttér. Az Alpok. Valami madzag két hegy közt. És kereszt a csúcson. Igazi csúcs. Hegyes. Ilyet hogy lehet csinálni gyűrődéssel...?

Sok ember mindenütt. Sütkéreznek. Lehet idén utoljára. Ismerős érzés: holnap visszarakom az akkut a Mözöbe, és meghajtom. Lehet idén utoljára.

Egy óra.

Elindulok a folyón lefelé, visszafelé. Napoznak, söröznek, beszélgetnek. Mázlisták. Csonka gesztenyefák, mindenféle házak. Vasútnál ácsi. Küldök képeslapot. Nem küldök, nincs bélyeg. Viszek. Állomás...utolsó pillantások...vonat.

Vonatból valami nagyon hegyes hegy látszik. Eddig eltakarták a többi hegyek. Igazi háromszög alakú. Mi lehet? Nem bírom lekapni.

-Ja, magyar vagyok. Tényleg 4 órát voltam itt, 12-őt utazok. Csüssz!

IC-be lehet kutyát vinni sógoréknál.

Este Linz-Ried meccs lesz. Robotzsaruk Linzben. Most nézem 0-3. Hűha.

Bécsben kiderül hogy GYSEV-es Taurus húzott eddig. Széchenyi rápingálva: "Merjünk nagyok lenni!" No comment...

Utcatábla: Technische Museum. Csábító. Majd.

Railjet, határ, lassul a vonat, fogy a sör. Kelenföld.

Van még egy potyanapom sógoréknál!!! folyt.köv.

---streszi---

A bejegyzés trackback címe:

https://madarlatta.blog.hu/api/trackback/id/tr892410851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása