Bad Ischl

2010.11.15. 00:47

A legősibb mesterségről mindenki tud mindent. Azonban a második legősibb mesterség már ennél homályosabb. Hallottam tűzoltótól, hídépítőtől, mégis legjobban másnak hittem. A második legősibb mesterség a hírszerzés.

Maradt még egy napom az osztrák szabadjegyen, így a mai napon bevéstem a dátumot. Tegnap még Steeg-Gosau megállónál szálltam volna le, hogy másfél óra tóbámulás után visszavonatozhassak Bad Ischlbe ahol egy rohamtempóban való islerevés után indultam volna csak vissza ideiglenes lakhelyemre. Hírszerzés.

Megnéztem Bad Ischl honlapját a kaják menüpontban, és megdöbbentő mondat mászik szemembe : "...hat Bad Ischl wieder sein eigenes Bier!" azaz ismét saját sörük van. Megnéztem a csakajósört és a kontárkomlókutatót, nem ismerik!

Döntöttem: kumiszturizmus! Történelmet írok. Hallstatti-tó kilőve.

Reggel hat, Dacia, filmszakadás. Határon észhez térek, Westbahnhof, kicsit fényképezem a sínkötéseket, felszállok. Egy fószer bejön a fülkébe, és magyaráz. Jegy kéne neki. Nem, 10 Euró kéne neki jegyre. Végeredmény: sájzeungarn. Szerintem meg okosungarn. Elment. Csodás idő, aztán köd. Kábé úgy és ott mint két hete. Kéne egy szintvonalas térkép, tuti megérteném. Eszembe jut a ködös Albion kifejezés. Az foglalt, legyen ködös Alpion!

Délben átszállok Attnang-Puchheim településen. Leakasztották az utolsó kocsikat, és azt viszi tovább egy Taurus. Kezembe akad egy prospektus. Forgatom, és megakad a szemem egy mondaton: "Csak ahol gyalogoltál, ott voltál rendesen." Goethe. Igaz.

Odafelé egy másik tó mellett megy a vasút. Csodás kilátás, hatalmas hegy, gyönyörű tó. Valamikor papírt kaptam a földrajz tudásomról, nemrég a geológiáról, mégis annyi jut eszembe: Mé' nem esik bele a hegy a tóba? Asszem kikövetkezthető a lényeg.

 Nem messze a céltól beszól a mozdonyvezető: valami síne meg busz. Hoppá, mindenki leszáll. Az utolsó húsz kilométert buszon tesszük meg. Hírszerzés most kussol... Na most borult volna Steeg! Büszke vagyok magamra!

Bad Ischl kis város. Egy éles folyókanyaron belül minden lényeges megvan. Először kisétálok a városból és lefényképezek egy keresztet a folyóban. Csodaszép zöld, tiszta, nagy energiájú folyóban. Kétöklömnyi kerek kövekről következtethető e tény. Ha ilyen fajin a víz hol vannak a halak? Kötelező sörös fénykép a településtáblánál, és nyargalok tovább. Császári villa, zeneiskola, fánkos lányok, van itt minden. A fő utcán pici városi épületek. Csinosak. Oroszlán olyan fura mintákkal mint Pesten a tehenek voltak. Lekeveredek a másik folyópartra, irány a söröző!

ZÁRVA! Ma mentek el nyaralni ott a tábla! Hihetetlen! A szeszisten megbüntetett! Nincs történelem, nincs másik hely ahol árulják, még bolt sincs mert ott a vasárnap az vasárnap...

Nincs mese megyek tovább. Igazából nem vesztettem semmit. Hiszen itt vagyok, csak nyertem. Kattog a gép, korog a gyomor. Bolt nincs. Fánk! Visszamegyek, veszek kettőt. Tizenkettő elég lett volna, de drága volt. Megtalálom a császári cukrászdát. Fényképezek, veszek isler islert, melyről ez vagyon írva: Csokoládéval bevont, ribizlilekvárral töltött két lapos, omlós tésztakorong. I. Ferenc József császár kedves süteménye volt. Ugyanilyet vettem, ribizliset. (hírszerzés). Lassan letelik az idő, fényképezek, és találgatom milyen messze vannak azok a nagyon nagy helyek és mekkorák, amiknek épp csak a csúcsuk látszik. Veszek képeslapot és irány a busz.

Ami késéssel indult és tekintettel arra hogy a következő átszállás a nap leggyengébb láncszeme, azon gondolkozok hol érdemes Bécsben stoppolni. Megint tófeletthegy, és bámulás. Amint nem látom elalszom. Hangos ébreszt, Atnanng-Puchheim. Hűha. Beért a vas rendesen, nem lesz stoppolás. A gyorson sokan utaznak. Naná vasárnap este kezdődik a diákoknak a ceremónia. Mellettem a srác teker. Füves ciginek kinéző valamit. Nem gyújotta meg, hogy megmondjam az-e. Annyian vagyunk hogy nem lehet mozdulni. Olvasok hogy ne figyeljek arra hol fáj. Dunaszabályozás és Tirol a két legfrankóbb cikk.

Bécsben kiderült megint GySEV Taurus húzott. Kicsit bolyongok, veszek gyári sört, és Kelenföldig elszürcsöltem.

Képek hamarosan ---streszi---

Szerző: streszi

Szólj hozzá!

Címkék: bad ischl

A bejegyzés trackback címe:

https://madarlatta.blog.hu/api/trackback/id/tr972449243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása